فهرست مصادیق خدمات آموزشی پژوهشی و ورزشی

  • بوسیله admin
  • 1 year قبل
  • 0

شماره: 200/53626/د

تاریخ: 1401/08/28

ادارات کل امور مالیاتی

«فهرست مصادیق خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی» موضوع تبصره (۱) ماده (۲) آیین‌ نامه اجرایی جزء (۱۴) بند (ب) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 مربوط به تصویب ‌نامه شماره 134432/ت۵۹۳۸۲هـ مورخ 1400/10/28 که طی نامه شماره 2/161631 مورخ 1401/08/10 وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی اعلام شده است، به شرح زیر برای اجرا ارسال می‌ شود.

لازم به ذکر است صرفا ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی دارای مجوز از مراجع ذی‌ صلاح، از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

ردیف فهرست مصادیق
۱ ارائه خدمات پژوهشی در قالب طرح ‌ها، پروژه‌ ها و فعالیت ‌های مطالعاتی و پژوهشی، علمی، فناوری، نوآوری، نمونه سازی، مشاوره ‌ای و آینده پژوهی در سطح ملی و بین­ المللی توسط اعضای هیأت علمی،پژوهشگران،دانشگاه‌ ها، مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز پژوهش و فناوری، پژوهشگاه‌ ها و موسسات و مراکز پژوهشی و انجمن‌ های علمی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌ های علم و فناوری و مراکز رشد دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دستگاه‌ ها و نهادها و شرکت‌ های دولتی، غیر دولتی و عمومی و اشخاص حقیقی.
۲ طرح‌ های توجیهی، مطالعات اقتصادی و آمایشی مرتبط با فعالیت ‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌ ها مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز پژوهش و فناوری، پژوهشگاه ‌ها و موسسات و مراکز پژوهشی و انجمن‌ های علمی.
۳ ارائه یا دریافت خدمات پژوهشی توسط دانشگاه­ ها، مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز پژوهش و فناوری، پژوهشگاه ‌ها و موسسات و مراکز پژوهشی و انجمن‌ های علمی در حوزه شبکه علمی کشور، خدمات سامانه پردازش سریع (HPC)، خدمات آزمایشگاهی مرتبط با شبکه آزمایشگاه‌ های علمی ایران (شاعا).
۴ ارائه خدمات آموزشی در قالب طرح‌ ها، پروژه ‌ها و فعالیت‌ های مطالعاتی علمی در سطح ملی و بین‌ المللی توسط اشخاص حقوقی و حقیقی.
۵ تمامی خدمات پژوهشی (تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی در زمینه‌ های علمی و فناورانه، رصد و دیده­ بانی، سیاست­گذاری صنعتی، در حوزه علوم انسانی، پروژه­ های دانش ­بنیان و حمایت از تحقیقات، پروژه­ های نوظهور و بدیع، پروژه­ های غیرصنعتی، آینده­ پژوهی، استانداردسازی دفاعی، همکاری با دانشگاه ‌ها و مراکز علمی و شرکت ­های دانش ­بنیان، مدیریت دانش، ستاپ، فرصت­ های مطالعاتی، تعالی، ارائه­ های دفاعی، تاریخ شفاهی ودجا، معاهدات و روابط دفاعی، دفاعی و نظامی.
۶ فعالیت اماکن ورزشی در فضاهای کارگاه‌ ها و کارخانجات که در جهت بهره ­مندی کارگران آن واحد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. دوره‌ های آموزشی برگزار شده توسط اتحادیه ‌ها و تعاونی‌ های تأمین نیاز تولیدکنندگان. فعالیت‌ های آموزشی انجام شده در قالب برون ­سپاری توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ­ای و سایر موسسات و مراکز آموزشی واجد صلاحیت. خدمات آموزشی ـ پژوهشی و سنجش مهارت ارائه شده در مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی بخش غیردولتی، آموزشگاه‌ های فنی وحرفه‌ای آزاد بخش غیردولتی و مراکز فنی و حرفه ‌ای بخش دولتی.
۷ تدریس در مراکز آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بهداشتی (فیزیکی و مجازی) مربی­ گری امور پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، تهذیبی، تربیتی، ترویجی و بهداشتی. ارائه خدمات پژوهشی، آموزشی به دستگاه‌ ها و نهادهای دولتی، خصوصی و حوزه‌ های علمیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.