نکات مهم در مراجعه به مراجع حل اختلاف مالیاتی

  • بوسیله admin
  • 4 سال قبل
  • 0
مشاوره مالیاتی

-چرا رسیدگی به پرونده های مالیاتی زمانبر و طولانی می شود؟

-با قبول اینکه اکثر مودیان محترم اطلاعات تخصصی و قانونی لازم جهت اقامه دادخواهی در مراجع حل اختلاف مالیاتی را ندارند، به منظور تحقق عدالت مالیاتی و بهره‌مندي از حق دادرسی عادلانه، این نکته نباید نادیده گرفته شود که مسئولان امر به جهت کمک به مردم و مودیان محترم  جهت  اقامه دعوا و دفاع در پرونده های مالیاتی با توجه به خاص بودن مراجع حل اختلاف مالیاتی نهادی بنام مشاوران رسمی مالیاتی ایران را بوجود آورده اند. مودیان محترم می توانند به منظور احقاق حق در پرونده های مالیاتی، جلو گیری از اطاله دادرسی و تسریع در امر رسیدگی به پرونده های مالیاتی به مشاوران مالیاتی رجوع نمایند.

-با عنایت به اینکه طرح ناصحيح دعوا و دفاع غیر تخصصی موجب اطاله دادرسی مي‌شود؛ مراجعه به مشاوران رسمی مالیاتی، مصداق ضرورت بهره‌مندشدن تخصص در امر دادرسي مالیاتی است.

-عدم آشنایی مودیان  با حقوق خود و فرایند قانونی نحوه رسیدگی به پرونده های مالیاتی، در مراجع حل اختلاف مالیاتی، مسبب اطاله دادرسی است، اموری که قاعدتا باید توسط مشاوران رسمی مالیاتی انجام شود، توسط خود مردم دنبال می‌شود، فلذا عدم آگاهی  از حق برخورداری از مشاوران مالیاتی موجب از دست دادن فرصت مناسب برای دفاع در اینگونه مراجع حل اختلاف مالیاتی است.

-یکی از مواردی که همواره در جریان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی موجب اطاله دادرسی و نیز انباشت پرونده‌ها در هیئت های حل اختلاف مالیاتی می‌شود، عدم آشنایی دقیق مردم و مودیان با حقوق خود، به ویژه قوانین مالیاتی و آیین دادرسی مالیاتی است.

-عللی که باعث  مراجعه  کمتر مودیان به مشاوران رسمی مالیاتی جهت پیگیری پرونده های مالیاتی می شود. هزینه، عدم الزام قانونی استفاده از مشاوران مالیاتی در پرونده‌های مالیاتی و مسائل فرهنگی مهم‌ترین عوامل هستند.

-حضور مشاوران مالیاتی درکنار شما، مودیان محترم مالیاتی باعث تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده مالیاتی می شود، چرا که مشاور مالیاتی با تسلط کافی به موارد مورد اختلاف بین مودی و اداره امور مالیاتی، ارائه اسناد و مدارک قانونی و تنظیم لایحه دفاعیه، درخواستهای مودی را در پرونده مطرح و موجبات شفاف شدن نکات مهم پرونده می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.