نحوه محاسبه مالیات وکیل دادگستری

  • بوسیله admin
  • 3 سال قبل
  • 0

باتوجه به درخواستهای وکلای محترم و به منظور اطلاع رسانی از شرایط و نحوه رسیدگی به پرونده مالیاتی یک وکیل در سازمان امور مالیاتی موارد به شرح آتی تقدیم می گردد:

به منظور روشن شدن وضعیت مالیاتی وکلای محترم توجه به نکات مالیاتی بشرح ذیل ضروری است.

۱- به موجب مفاد و مقررات  مواد ۸۴ و ۸۶ ق.م.م چنانچه وکیل دادگستری در استخدام شرکت باشد، یعنی در لیست کارکنان قرارگیرد مالیات نامبرده مطابق سایر کارکنان در لیست حقوق و دستمزد درج و بر اساس مالیات بر حقوق محاسبه و منظور می گردد.

۲- چنانچه وکیل در استخدام شرکت دیگری باشد (بعنوان حقوق بگیر اصلی) اما برای این شرکت هم کار بکند، مطابق مفاد و مقررات ماده ۸۶ ق.م.م می بایست، از هر پرداخت مبلغ ۱۰% کسر و تا پایان ماه بعد در فهرست مربوط به ماده مزبور درج و به سازمان امور مالیاتی اعلام نماید.

۳- اگر بین موکل (اشخاص حقوقی غیر دولتی) و وکیل دادگستری رابطه کارگر کارفرمایی وجود نداشته باشد،یعنی قرارداد بر اساس ماده ۱۰ق.م  تنظیم شده باشد. شرکت مکلف است، اطلاعات قرارداد را درسامانه ۱۶۹ ق.م.م گزارش نماید و پرداخت های هر محله را در دوره سه ماهه گزارشات فصلی اعلام نماید.

بابت حق تمبر وکیل دادگستری

احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ (بند ش)  می بایست مد نظر قرار گیرد.

وکلای محترم موظف هستند قرادادهای خود را در سامانه قرارداد الکترونیک در سامانه خدمات قضایی اظهار و نسبت به ابطال حق تمبر مالیاتی خود اقدام نمایند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.